200 pieczątek w 24h Drukuj

11-13.05.2018 200 Pieczątek w 24h – Chwaliszów W dniach 11-13 maja 2018 r. po raz drugi mieliśmy możliwość zmierzenia się z terenem i bracią off roadową na zboczach góry Popielec w Chwaliszowie. To właśnie tam zorganizowany został rajd 200 pieczątek w 24 godziny. W tym roku pod logiem Raptor4x4 wystartowały dwa samochody. Bartosz jechał z Tomkiem a Geniu z Jerzym. Po dotarciu na teren bazy rajdu rozłożyliśmy obóz i zarejestrowaliśmy ekipy.

 

 

Jeszcze przed startem udało nam się udać na jeden z sektorów, gdzie znaleźliśmy pieczątki, które powieszone były tak, że aby je podbić należało dosłownie przewrócić auto na bok (zamocowane 15 cm nad powierzchnią ziemi) oraz takie, do których bez drabiny pilot nie mógł się nawet zbliżyć! To pierwszy sygnał, który dał nam do zrozumienia, że Siojo i tym razem zaszalał i nie ułatwił nam tegorocznego maratonu. Na rozległym terenie podzielonym na kilka sektorów rozmieszczonych zostało aż 200 punktów kontrolnych. W piątek około godz. 19 wystartowaliśmy na trasę. Strategia dla naszych obu ekip była taka, aby na pierwszy rzut zrobić pieczątki najmniej wymagające, w drugiej kolejności zając się tymi, do których dojazd wymagał większych akrobacji. Niedługo po starcie zapadła noc. Pieczątki były dość dobrze widoczne, dzięki odblaskowym tasiemkom przymocowanym do drzew. Po niespełna trzech godzinach od startu w samochodzie Bartka i Tomka wystąpiła pierwsza awaria. Jadąc z dość dużą prędkością na podjeździe nie zmieścili się pomiędzy dwa drzewa – po uderzeniu chłopaki stracili możliwość kierowania. Po zjeździe do bazy okazało się, że wypiął się wężyk od zbiorniczka wyrównawczego układu kierowniczego (brak oleju w układzie w przypadku układu na pełnej hydraulice skutkuje całkowitym brakiem możliwości kierowania). Po szybkiej naprawie i uzupełnieniu oleju powrót na trasę. Przy pierwszej próbie terenowej to samo. Wypięcie się wężyka, utrata całego płynu. Po powrocie na serwis okazało się, że podczas przygody z drzewem doszło do zerwania poduszek silnika, co z kolei powodowało, wyrywanie instalacji ze zbiorniczka wyrównawczego. Nieocenione znów okazały się pasy transportowe, którymi silnik został spięty do ramoklatki. Pojawił się jeszcze problem blokującej się linki gazu, ale szybko sobie z nim poradziliśmy stosując gumowy pasek od latarki, który odciągał dźwignię na pompie wtryskowej. Jak to mówią: potrzeba matką wynalazku. Kolejne pieczątki powoli wpadały karty naszych załóg. Gdy zaczęło świtać chłopaki zabrali się za te bardziej wymagające pekapy. W międzyczasie Geniu zerwał poduszkę pod reduktorem, którą szybko udało się wymienić na nową. Kilka minut przerwy, kawa na pobudzenie załoga rusza na trasę. Bartek też nie uchronił się przed kolejną awarią. Urwał podporę przedniego wału – spawanie wyrwanej łapy i wymiana łożyska umożliwiła dalszą jazdę, jednak skutkowało to utratą kolejnej godziny na serwisie. Do południa odwiedzili nas nasi kibice. Dotarła Natalia, Maniek z Julią i Kaśka z Arkiem. Przywieźli świeże kanapki, mniam. Czas leci a na serwisie znów pojawia się suzuka Genia i Jerzego. Tym razem Sami stracił napęd ukręcając krzyżak wały napędowego. Z usterką uporaliśmy się w 10 minut wymieniając wał na zapasowy. Chłopaki wracają na trasę jednak po chwili ich walka się kończy. Rozlatuje się przedni dyferencjał i pada decyzja o zakończeniu zmagań. Dzień szybko dobiegł końca. Po zdaniu kart udaliśmy się na biesiadę, podczas której ogłoszono wyniki i udekorowano zwycięzców w poszczególnych kategoriach. Bartek z Tomkiem na prawym fotelu (debiutantem na rajdowych trasach) zajęli II miejsce w klasie Adventure (dowolne modyfikacje aut + wyciągarki elektryczne), a Geniu z Jerzym zajęli IV miejsce w klasie Wyczyn Elektryk (auta częściowo zmodyfikowane + blokady mostów + wyciągarki elektryczne). Teraz z niecierpliwością czekamy na Mud Party, które odbędzie się w dniach 12-14 lipca 2018 roku. Zapraszamy do obszernej, zawierającej 200 zdjęć galerii.

0001000200030004000500060007000800090010001100120013001400150016001700180019002000210022002300240025002600270028002900300031003200330034003500360037003800390040004100420043004400450046004700480049005000510052005300540055005600570058005900600061006200630064006500660067006800690070007100720073007400750076007700780079008000810082008300840085008600870088008900900091009200930094009500960097009800990100010101020103010401050106010701080109011001110112011301140115011601170118011901200121012201230124012501260127012801290130013101320133013401350136013701380139014001410142014301440145014601470148014901500151015201530154015501560157015801590160016101620163016401650166016701680169017001710172017301740175017601770178017901800181018201830184018501860187018801890190019101920193019401950196019701980199

 

Ta strona używa cookies. Korzystasz ze strony zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki lub urządzenia do przeglądania stron internetowych - treści dostępnej w internecie. Jeśli Twoje ustawienia zezwalają na zapisywanie cookie takowe są zapisywane. Jesli chcesz dowiedziec sie wiecej nt. cookies na naszej stronie zapraszam do zpoznania sie z polityka prywatnosci..

Akceptujesz ciasteczka z tej strony internetowej?!

EU Cookie Directive Module Information

Ta strona używa cookies. Korzystasz ze strony zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki lub urządzenia do przeglądania stron internetowych - treści dostępnej w internecie. Jeśli Twoje ustawienia zezwalają na zapisywanie cookie takowe są zapisywane. Jesli chcesz dowiedziec sie wiecej nt. cookies na naszej stronie zapraszam do zpoznania sie z polityka prywatnosci..

Akceptujesz ciasteczka z tej strony internetowej?!

EU Cookie Directive Module Information